Faq

Waar komt Douglashout vandaan?
De Douglasspar groeit voornamelijk in West-Europa. In o.a. Duitsland, Frankrijk, België en Nederland is de Douglasspar veel aangeplant. Ons Douglashout komt hoofdzakelijk uit Frankrijk.
Hoe droog is het Douglashout?
Al het geschaafde hout wordt kunstmatig gedroogd tot een vochtigheidsgraad van +/- 18% . Hierdoor zal het hout bij buitentoepassing slechts beperkte werking vertonen waardoor pasvorm en rechtheid gegarandeerd zijn. Dit geldt onder andere voor ons gehele assortiment vellingdelen, Zweeds rabat, half-rabat en vlonderplanken.
Alle bezaagde balken en planken worden uit voorraad geleverd en hebben doorgaans een hoger vochtpercentage dan het geschaafde hout, ondanks dat dit hout gemiddeld 2 maanden “aan de lucht” heeft kunnen drogen.
Vooral voor planken is het belangrijk dat de delen niet te vers verwerkt worden. Indien deze een periode hebben kunnen drogen zullen deze na verwerking stabieler blijven en dus minder ‘werken’.
Hoe duurzaam is Douglashout?
Douglashout valt in duurzaamheidklasse 3. Dit betekent dat het een goede duurzame houtsoort is die minimaal 10-15 jaar mee kan gaan. Ter vergelijking: Vuren of Grenen vallen in de laagste duurzaamheidklasse 5.
De hoge duurzaamheid heeft Douglashout te danken aan het hoog percentage kernhout wat gevormd wordt. Kernhout heeft in tegenstelling tot spinthout gunstige duurzame eigenschappen. Het kernhout bevat hars en verhardt zich naar verloop van tijd. Een schimmel, die uiteindelijk tot rotting van het hout kan leiden, heeft door deze eigenschappen minder vat op het hout waardoor het langer meegaat.
Hoe snel kan mijn bestelling geleverd worden?
De levertijd voor losse planken en balken e.d. is gemiddeld 1 tot 2 weken. Dit is mede afhankelijk van de plaats van leveren, de (seizoen)drukte en beschikbare voorraad. Hieraan kunnen dan ook geen rechten ontleend worden. Afhalen van producten kan doorgaans binnen enkele werkdagen.
Bij bestelling van een standaard bouwpakket is de levertijd gemiddeld 3 tot 4 weken.
Hoe kan ik betalen bij het verrichten van een bestelling?
U kunt na het verrichten van uw bestelling deze direct voldoen d.m.v. een overboeking met iDeal. U kunt er ook voor kiezen om de betaling na ontvangst van een factuur te voldoen. Indien u de bestelling afhaalt is er ook de mogelijkheid om te pinnen of contant af te rekenen.
Hoe wordt mijn bestelling afgehandeld?

Nadat u het bestelproces heeft doorlopen ontvangt u van ons een automatische bevestigingsmail. In deze email treft u een overzicht met wat u heeft besteld.
Vervolgens ontvangt u bij afhaal binnen 1 werkdag een orderbevestiging waarop staat per wanneer u uw bestelling kunt afhalen.
Heeft u gekozen voor bezorging dan plannen wij de levering in en ontvangt u hiervan binnen 2 werkdagen een bevestiging.
Voor vragen kunt u ons telefonisch of via info@douglashoutcompany.nl contact met ons opnemen.

Zijn jullie prijzen inclusief of exclusief BTW?
Alle getoonde prijzen zijn inclusief BTW.
Wat zijn de bezorgkosten?
Lees hier alles over onze bezorgkosten.
Hoe vraag ik een offerte aan?

Wilt u vooraf duidelijkheid m.b.t. prijs en levering? Voor een prijsopgave kunt u de gewenste afmetingen doorgeven via ons contactformulier of via e-mail naar info@douglashoutcompany.nl

Er ontbreekt iets in mijn bestelling?
Neem telefonisch of via e-mail contact met ons op met vermelding van uw ordernummer. Wij zorgen ervoor dat het ontbrekende artikel z.s.m. wordt nageleverd.
Ik heb al besteld maar heb artikelen vergeten of wil mijn bestelling aanpassen?
Neem telefonisch of via e-mail contact met ons op. Wij kijken dan samen met u wat de mogelijkheden zijn. In perioden van grote drukte is het wijzigen van een bestelling alleen mogelijk tot 5 werkdagen voor de uiteindelijke leverdatum.
Ik heb al besteld en ben iets vergeten. Moet ik nogmaals verzendkosten betalen?
Wanneer uw bestelling nog niet verzonden is kunt u nog extra artikelen mee bestellen wanneer deze op voorraad zijn. Bij voorkeur kunt u dit het beste even vooraf telefonisch met ons bespreken.
Ik ben niet tevreden over het geleverde artikel. Wat nu?
Neem telefonisch of via e-mail contact met ons op, met vermelding van uw ordernummer en uw klacht. Wij proberen er dan voor te zorgen dat u alsnog een deugdelijk artikel nageleverd krijgt.
Kan ik mijn bestelling zelf ophalen?
Ja, dit is mogelijk. Plaats uw bestelling in onze webshop en kies voor ‘ik wil graag mijn bestelling afhalen’. Na het plaatsen van deze bestelling nemen wij contact met u op zodra uw bestelling gereed is. Wij hebben veel artikelen op voorraad, maar soms kan het voorkomen dat er een levertijd is. Dit omdat een artikel soms bij een leverancier besteld moet worden. Neem telefonisch of via e-mail contact met ons op wanneer u zekerheid wenst over de levertijd. Geef ook duidelijk aan wanneer u uw bestelling wenst af te halen.
Kunnen jullie het hout voor ons zagen?
Ja, neem hiervoor telefonisch of via e-mail contact met ons op voor een opgave van de kosten hiervan.
Waar vindt de levering plaats?
De levering geschiedt op de verharde weg, naast de vrachtauto.
Wanneer vindt de levering plaats?
Lees hier alles over bezorgen. Wilt u exact weten wanneer wij kunnen leveren? Neem dan even contact met ons op.
Hoe kan ik betalen?
U kunt bij ons gebruik maken van verschillende betaalmethodes. U hebt de keuze uit iDEAL creditcard, contant / pinnen of After Pay. Het is niet mogelijk om te betalen bij de chauffeur die uw materialen komt afleveren. Bij niet tijdige ontvangst van uw betaling nemen wij hierover contact met u op.
Kan ik mijn bestelling eerst ophalen en dan achteraf thuis betalen?
Het is niet mogelijk om uw bestelling eerst af te halen en daarna te betalen middels een bankoverschrijving. Er moet vooraf betaald worden.
Ik heb een klusbedrijf of bouwbedrijf. Kan ik ook zakelijk hout bestellen?
Ja, voor wederverkopers die op regelmatige basis bij ons bestellen hebben wij ook een zakelijk account. Neem hierover contact met ons op.
Waar kan ik terecht met mijn klachten?

Wij hebben een naam hoog te houden. Daarom vinden wij het belangrijk dat klachten en verbeterpunten gemeld worden zodat deze kunnen worden opgelost. Heeft u een klacht of een verbeterpunt? Meld dit dan aan onze klantenservice via info@douglashoutcompany.nl. Bij voorbaat dank!